micon יאיר מנדני
שלח הודעה שלח הודעה
תמונת המטפל
צפה בתמונות נוספות(5)
דירוג נוכחי:
4.5
דרג את המטפל:
יאיר מנדני נטורופת N.D ומטפל ברפלקסולוגיה.


בוגר מכללת גבעת וושינגטון ובוגר ביה"ס למאמנים ע"ש ווינגייט.

מאמן אישי בעל ניסיון של 6 שנים בתחום פיתוח הגוף וההרזיה.

מרצה בנושאי תזונה, סדנאות וקורסים לאכילה נכונה.

מטפל ומתמחה בבעיות:
מערכת העיכול, אלרגיות, בעיות פיריון, תופעות גיל המעבר, שלד ומפרקים , כולסטרול, נשירת שיער, הפרעות קשב וריכוז, ניקוי גוף מרעלים ועוד.

מעניק כלים לריפוי עצמי דרך תזונה מותאמת אישית ע"פ סוג דם, אירידולוגיה, צמחי-מרפא, תוספי-תזונה, טיפולי רפלקסולוגיה, פרחי-באך ודמיון מודרך.

לקבלת טיפול או יעוץ מוזמנים לפנות אליי.

כנסו לאתר שלי
0524505084
מעלה אדומים
לדף הפייסבוק שלי
ההתמחויות שלי
אירידיולוגיה
ארומותרפיה
פרחי באך
רפלקסולוגיה
תמציות צמחים
דמיון מודרך
הרזיה
צמחי מרפא
הפרעת קשב וריכוז
נטורופתיה
נרות הופי

ויטמין B12 כל מה שרציתם לדעת

ויטמין B12 כל מה שרציתם לדעת


מאת:
פורסם ב:

1
קורה לכם שאתם עייפים ולא מבינים מדוע?! קורה לכם שאתם עצבנים ולא מודעים לסיבה?! קורה לכם שפיתאום החלה נישרת שיער בלתי מוסברת?! הגעתם לרופא המשפחה שלכם ולאחר בדיקת דם כללית ופשוטה מסתבר שרוב הסימפטומים הנ"ל הם כתוצאה ממחסור בויטמין B12.

ויטמין B12 הוא אחד מהויטמינים החשובים ביותר לגוף האדם, אך יחד עם זאת חסר אצל אנשים רבים החיים בעולם המערבי.

סדרת התרכובות הזו, המכונה ויטמין B12, קרויה גם קובלמינים - שם שנגזר מקובלט- המתכת שנמצאת במרכז המולקולה, ואמין נגזרת של אמוניה. ואחת מהן – ציאנוקובלמין היא הצורה הנפוצה במזון. ויטמין זה נוצר אך ורק על ידי חיידקים ומהם מגיע לגופם של בע"ח. המקור הטבעי לוויטמין זה על כן הוא מוצרים מן החי: בשר (בעיקר בכבד בקר), דגים, פירות ים, ביצים, מוצרי חלב.

המקורות לויטמין B12:

ויטמין B12 איננו נוצר בצמחים וגם לא בבעלי חיים, אלא אך ורק על ידי חיידקים (בקטריה) ועל ידי חיידקים קדומים (ארכאיה), ומהם הוא מגיע לגופם של בעלי החיים. חיידקים רבים נמצאים באופן טבעי במעי הגס. שנים רבות סברו שוויטמין B12אשר נוצר על ידי חיידקים אלה נספג ישירות לגוף האדם או לגופם של בעלי החיים, אולם לא כך הדבר, כי ספיגת הוויטמין מבוצעת במעי הדק ולא במעי הגס. ההשערה המקובלת כיום היא שחיידקים מהצואה מזהמים את המזון בסביבת בעלי החיים, ויחד איתם מגיע ויטמין B12 אל המזון. ויטמין B12 עשוי להימצא לעתים גם בצמחים שבאו במגע עם צואת בעלי חיים.מאכלים שונים מועשרים בוויטמין B12 כגון: בשר (בעיקר בכבד בקר), דגים, פירות ים, ביצים, מוצרי חלב.

תפקידיו של ויטמין B12:


• משמש קואנזים חשוב הדרוש לסינטזת הדי.אן אי (DNA) המפקח על תהליך היצור הבריא של תאים חדשים בגוף
• דרוש לעיכול ולספיגת המזון בסינטזת החלבון ולתהליך חילוף החומרים הנורמלי בפחמימות ושומנים
• מסייע בבניית מעטפת המיאלין (Myelin sheath) המבודדת את תאי העצבים,ומונע בהם נזקים
• דרוש לתהליך הפריון בגברים ונשים
• דרוש לתפקוד ויטמין C
• דרוש להתפתחות נורמלית של הילדים
מה קורה כשיש מחסור בויטמין B12:

חוסר של ויטמין B12 מתפתח בדרך-כלל במשך שנים, כיוון שהכבד מסוגל לאחסן אספקה של ויטמין B12 לתקופה של 3-6 שנים.חוסר ויטמין B12 קיים בכל הגילאים, אולם שיעורו הולך ועולה באוכלוסייה מבוגרת. 10%-30% מבני 60 ומעלה לוקים בחוסר של ויטמין B12. מעל גיל 70: 35-40%!!

הסיבה השכיחה ביותר הינה אנמיה ממארת - הינה מחלת חיסון עצמי שפוגעת בתאי הדופן בקיבה, או בפקטור הפנימי, או בשניהם גם יחד. האוכלוסייה שסובלת בעיקר ממחסור בוויטמין זה היא-בעיקר צמחונים וטבעונים.מכיוון שהמזונות שהזכרנו לעיל אינם בתפריטם היומיומי.

כיצד נאבחן מחסור בויטמין? האבחון בחוסר הוויטמין הוא ע"י בדיקות דם המטולוגית בסיסית.תאי הדם האדומים גדולים מהרגיל או ע"י הסימפטומים הבאים:

אי התמצאות,הזיות,תשישות,מחלות עיניים,תיאבון לקוי,סחרחורות,קשיי דיבור,בלבול,עצבנות,אובדן זיכרון נשירת שיער.חוסר תחושה ועקצוצים באצבעות ובבהונות הרגליים.

מחקרים הראו כי מחסור בויטמין B12 בשלביו המתקדמים גורם נזק למערכת העצבים המרכזית נזק חמור ובלתי הפיך.

מחסור בוויטמין 12 B נגרם בדרך כלל ממחלות הפוגעות בכושר הספיגה של הוויטמין או מתזונה לקויה כגון:טבק אלכוהול, קפה ותרופות משלשלות הינם גורמים המעבי ספיגה של הויטמין.

מחסור זה עלול להוביל לאנמיה, לתופעות נוירולוגיות ופסיכיאטריות, לשכיחות גבוהה של מחלות לב וכלי דם, ולנשים בהריון - שכיחות גבוהה להיווצרות פגמים מולדים אצל הילוד, ובעיקר פגמים בתעלה העצבית ושיעור גבוה של הפלות טבעיות.

הקצובה היומית המומלצת של ויטמין B12:

עד גיל 6 חודשים- 0.5 מיקרוגרם

6 חודשים עד שנה- 1.5 מיקרוגרם

1-3 שנים - 2.0 מיקרוגרם

4-6 שנים - 2.5 מיקרוגרם

מעל 7 שנים- 3.0 מיקרוגרם

נשים בהריון או בהנקה- 4.0 מיקרוגרם

המינון עבור הלוקים בחוסר של ויטמין B12 גבוה בהרבה, ויכול להגיע בתחילת הטיפול (לפי מינון של רופא) עד ל-2,000 מיקרוגרם ביום.ההשלמה תבוצע ע"י גלולות מציצה יומיות.

אנשים עם בעיות ספיגה במעי הדק (באילאום) לא ינצלו את הספיגה של הויטמין בכדורי מציצה/בליעה ולכן מומלץ להישתמש בצורה נוזלית או בהזרקה של הויטמין היישר לתוך מחזור הדם.

אז מהם המזונות העישירים בויטמין B12 ?!

יוגורט,מוצרי חלב,סלמון,עוף,כבד (בעיקר כבד בקר),בשר בקר,ביצים,דגים,פירות ים.

אכילה של מזונות אלו תעשיר את גופנו באופן טבעי בויטמין B12 שכל כך חיוני לנו ובמיוחד למערכת העצבים.

טבעונים וצמחוניים זקוקים לתוספי ויטמין B12 במציצה או בבליעה.ובנוסף להעשיר את התפריט במזונות מועשרים בוויטמין B12 כמו דגני בוקר, מוצרי סויה וחטיפי אנרגיה.







* המידע המובא מבוסס על ממצאי מחקרים בספרי התזונה. הוא אינו מהווה התוויה רפואית או הנחיה לטיפול.אנשים הנוטלים תרופת מרשם ילדים, נשים הרות ומניקות חייבים להיתייעץ עם רופא.



יאיר מנדני נטורופת מוסמך ND , מאמן כושר בוגר ווינגיט, אירידיולוג ורפלקסולוג
מרצה בנושאי תזונה וירידה במשקל,פיתוח הגוף,סדנאות וקורסים לאכילה נכונה
ליצירת קשר וקבלת ייעוץ : 0524505084
תגובות הגולשים (0)
עוד בכתבות...