micon אתי שטוסר
שלח הודעה שלח הודעה
תמונת המטפל
צפה בתמונות נוספות(2)
דירוג נוכחי:
5.0
דרג את המטפל:
כנטורופתית אני מתמחה ביעוץ למחלות סכרת וכולסטרול. בניית תפריט מתאים לאורח החיים ולטיפול במחלה, תוך ליווי, תמיכה והקשבה. כרפלקסולוגית התמתחתי בבעיות אוטופדיות. כאבי גב ושלד, בעיות ברכיים, דורבן,כאבי ראש ועוד.בתחום הרפואה המשלימה אני עובדת כ 17 שנה. עבדתי 10 שנים בבית מרקחת בגדרה, רכשתי ידע רב ועניין בתרופות מרשם וללא מרשם ובנוסף יעוץ ואיבחון בבדיקות דם. בשנתיים האחרונות אני מנהלת בלוג באתר תפוז "בריאות בקלות" http://blog.tapuz.co.il/refua1965שם אני משתפת ומספרת אודות נטורופתיה,תזונה,אורח חיים בריא ופעילות גופנית.בחיי הפרטים אני עובדת ומיישמת את השיטה ,אורח חיים בריא ,תזונה נבונה ופעילות גופנית.

כנסו לאתר שלי
050-5552330
רחובות קיבוץ קבוצת שילר
לדף הפייסבוק שלי
לאכול נכון בשבוע הפסח.

לאכול נכון בשבוע הפסח.


מאת:
פורסם ב:
טיפים ועצות איך לשמור על המשקל, על הבריאות בשבוע הפסח.
חג הפסח הוא חג ארוך, רוב האנשים בחופשה, חג שבו אנו מארחים ומתארחים, חג של אוכל עשיר בשומן, דל בפחמימות, מלווה בארוחות כבדות עם הרבה מנות. אז מה עושים כדי לשמור על בריאות הגוף, לא להרגיש מלאות, נפיחות ותחושת צרבת?

קודם כל נסגור את עניין המצות.
מצה: מאפה העשוי מבצק של אחד או יותר מחמשת מיני הדגן שלא החמיץ. מבחינה בריאותית אכילת מצות עלולה לגרום לעצירות הנובעת מאחוז מים נמוך במצה- לדעתי כדאי להימנע מאכילת מצות, לטעום ולו כזית לברכה. אחרי אכילת מצות רצוי לשתות כ-1-3 כוסות מים.

לפני ליל הסדר אני מציעה לאכול בעיקר ירקות .סלט ירקות, ירקות מבושלים לצד אורז מלא, קינואה, תפוח אדמה, טחינה, גבינה, יוגורט עד 3% שומן.
להימנע ממנת בשר,עוף = חלבון,שומן. לא להגיע רעבים לארוחה.

לשתות כוס יין אחת במשך הארוחה, ולהקפיד על שתיית מים ולא משקאות מוגזים.

באופן כללי לקראת הארוחה רצוי לשאול ולברר מה בתפריט כדי לדעת לבחור את המזונות המתאימים לנו, ולוותר על אחרים.
בארוחה עצמה כדאי להתמקד במנת בשר אחת, מרק , וירקות מבושלים וטריים.
מזונות כגון גפילטפיש , קרפלך,קניידלך, סלט ביצים, סלט וולדורף, מאוד עשירים בשומן, וקלוריות לכן חשובה המידתיות.

את מנת הקינוח לבחור. לאכול רק את המנה שאנו אוהבים וליהנות ממנה.
מנות אלו עשירים בשומן רב בלתי רווי, על בסיס קוקוס אגוזים, בוטנים, ביצים, סוכר ומרגרינה,וכן הרבה שוקולד ושמנת. בזהירות!
להיות מודעים לארוחות, לתוכן ולתפריט הוא צעד חשוב כדי לשמור על עצמנו, אבל אם הגזמנו ,תמיד אפשר לתקן, ביום למחרת.
לסיים את הארוחה בתה שיבע/ מנטה/ נענע/מרווה /שומר שהם צמחים קרמינטיבים או לאכול פפאיה (פרי) המקלים על תהליך העיכול במצבים כגון נפיחנות ,גזים מלאות יתר .

במהלך שבוע החג, כשאנו מתארחים, נמצאים בפיקניק,יוצאים לבלות חשוב להקפיד על ארוחות מסודרות, 2 ארוחות קטנות וארוחה אחת עיקרית. להיות חלק ממארגני הארוחות כדי שיהיו מזונות שאנו אוהבים ,יודעים את ערכם התזונתי, והם מתאימים לתפריט שקבענו.
מומלץ לאכול מגוון ירקות טריים ומבושלים. מספר פירות (3) במשך היום.
מזונות כגון סלק, ברוקולי, כרובית, שעועית ירוקה טרייה, אפונה סינית, מנגולד, תרד,ארטישוק , הם טובים , איכותיים ומשביעים בעיקר טריים ועונתיים.מכילים ויטמינים ומינרלים חיוניים כגון חומצה פולית,סידן ויטמין C.
לגוון את הסלטים, והתבשילים לשלב כמה שיותר צבעוניות וטעם.לשלב במשך היום מעט מזונות חלבונים, יוגורט, גבינה,דגים אפויים,טונה , קיטניות. בעיקר לפני ארוחות גדולות משפחתיות.

הדבר החשוב ביותר בעיני הוא פעילות גופנית. הליכה, ריצה, פעילות בחדר הכושר,טיולי אופנים משפחתיים, או חברתיים. לפחות במשך 45 דקות או יותר , בקצב ובדופק מהיר לפי היכולת והכושר הגופני.
זהו הזמן לחיזוק הגוף והנפש, חיזוק הקשרים המשפחתיים והחברתיים.לא לתת לאוכל קדימות ולשים אותו במקום ראשון. עצם הבילוי החברתי מעניין , מסב עונג וכייף.

תודה וחג שמח.
אתי שטוסר נטורופתית ורפלקסולוגית בכירה, מעצבת דרך לאורח חיים בריא.
תגובות הגולשים (1)
.1
הייתי צריכה לקרוא את המאמר שבוע שעבר אין דבר שנה הבאה :-)
אורח 11.4.12
עוד בכתבות...