micon אתי שטוסר
שלח הודעה שלח הודעה
תמונת המטפל
צפה בתמונות נוספות(2)
דירוג נוכחי:
5.0
דרג את המטפל:
כנטורופתית אני מתמחה ביעוץ למחלות סכרת וכולסטרול. בניית תפריט מתאים לאורח החיים ולטיפול במחלה, תוך ליווי, תמיכה והקשבה. כרפלקסולוגית התמתחתי בבעיות אוטופדיות. כאבי גב ושלד, בעיות ברכיים, דורבן,כאבי ראש ועוד.בתחום הרפואה המשלימה אני עובדת כ 17 שנה. עבדתי 10 שנים בבית מרקחת בגדרה, רכשתי ידע רב ועניין בתרופות מרשם וללא מרשם ובנוסף יעוץ ואיבחון בבדיקות דם. בשנתיים האחרונות אני מנהלת בלוג באתר תפוז "בריאות בקלות" http://blog.tapuz.co.il/refua1965שם אני משתפת ומספרת אודות נטורופתיה,תזונה,אורח חיים בריא ופעילות גופנית.בחיי הפרטים אני עובדת ומיישמת את השיטה ,אורח חיים בריא ,תזונה נבונה ופעילות גופנית.

כנסו לאתר שלי
050-5552330
רחובות קיבוץ קבוצת שילר
לדף הפייסבוק שלי
סידן ותרומתו לבניית העצם.

סידן ותרומתו לבניית העצם.


מאת:
פורסם ב:
תוספת של סידן היא האמצעי היעיל להקטנת איבוד עצם הקשור לגיל.
הסידן המומלץ ביותר כתוסף מזון הוא סידן ציטראט, ספיגתו יעילה ביותר, אין בו רעילות, בצורה זו סידן נספג גם במצב של תת פעילות הקיבה, במצבים של אולקוס וחומציות קיבה נמוכה.
ניתן למצא בכמוסות, כדורים וכמשקה שזהו בעצם צורת הספיגה הטובה ביותר.
אחד מתפקידיו העיקריים של הסידן הוא לקיים את המבנה השלם של העצם. מינרל זה חשוב לפעילותו התקינה של כל אחד מתאי הגוף.
הקצובה היומית המומלצת לסידן הוא 800 מ"ג עד 1600 מ"ג ליום תלוי גיל , תזונה ואורח חיים.

מקורות עיקריים לסידן הם:אגוזים,קיטניות כשעועית,חומוס,אפונה יבשה. אצות ים,בוטנים,דג טונה, דג סלמון, טחינה, חלבה, ברוקולי, כרוב ירוק,זרעי שומשום,שקדים.טופו,לפת.
מוצרי חלב כגון חלב ניגר, גבינות קשות, צ'דר,צפתית, גבינות צאן, גבינות מעושנות,(רוקפור, קצ'קבל), יוגורט,חלב אם,גבינות קוטג', לבנה רכה.
במזונות אלו נמצא גם ויטמין D,העוזר ביעילותו לספיגת הסידן.

הערה בנוגע למוצרי חלב!
מוצרי החלב שציינתי בחלקם הם גבינות שמנות שספיגת הסידן מהם היא אופטימאלית.
סידן, ויטמין A וויטמין Dהמצויים במוצרים אלו זקוקים לשומן כדי להיספג ולהיקלט בגוף, בתאים ובעצמות.
השומן הוא חיוני לגדילה ולהתפתחות תינוקות ילדים נוער ומבוגרים, וליצירת חלבון חיוני ועשיר לתפקודים השונים של הגוף.
הנהירה אחר מזון דל שומן, 0% שומן במוצרי חלב כדי לשמור על רזון, כדי לשמור על משקל נמוך, כדי לרזות אינה נכונה ומזיקה בטוח הקצר והרחוק לגוף, לחיוניותו, להתפתחותו התקינה גם אצל ילדים וגם בקרב המבוגרים.
הסידן אינו נספג, מינרלים וויטמינים נוספים אינם נספגים בעת צריכת מוצרי חלב עם אחוזי שומן אפסיים. נוצר מצב של חוסר סידן, ואיתו מחלות אוסטיאופורוזיס בגילאים צעירים.
גם בחלב אם וגם בחלב פרה ישנה כמות זהה , בסיסית של שומן- 3.8%, באופן טיבעי.
לכן ההמלצה שלי היא לצרוך מוצרי חלב בעלי 1.5%, 3% ו 5% שומן.
לבנות תפריט עשיר ומגוון שבו תוכלו לצרוך מידי פעם גבינה קשה,או גבינה אחרת כדי להגביר ספיגת סידן מהתזונה.
דבר נוסף וחשוב הוא : משקה קקאו בחלב,שוקו ,משקה שוקולד בחלב, מעדני חלב העשירים בשוקולד לילדים עשירים באוקסלטים וסוכרים המורידים את זמינות הסידן , כלומר ספיגת הסידן יורדת בעת שתייה או אכילה של מוצרים אלו. לכן חשוב להתייחס לכמויות, למספר הפעמים, לזמינות של המוצרים הללו הניתנת לילדים.

תודה
אתי שטוסר נטורופתית ורפלקסולוגית מעצבת דרך לאורח חיים בריא.
תגובות הגולשים (0)
עוד בכתבות...